سئو، مجموعه کارهایی است که باید برای بهینهسازی موتورهای جستجوی گوگل انجام دهیم که حقیقتاً نمیتوان اهمیت آن را انکار کرد و نقش بسیار مهمی را در سایت شما ایفا میکند و باعث بهتر دیدهشدن سایت شما در لیست نتایج اولیهی گوگل میشود. همین امر، ترافیک ورودی سایت شما را بالا میبرد و افراد بیشتری از سایت شما بازدید خواهند کرد و در نتیجه باعث افزایش درآمد شما از سایتتان میشود.
سئو به دو بخش سئو داخلی (On-Page SEO) و سئو خارجی (Off-Page SEO) تقسیم میشود. کلمات کلیدی زیر مجموعهای از سئو داخلی سایت به حساب میآیند که با انتخاب هوشمندانه آن، نقش بسیار مهمی در جذب کاربر و ترافیک ورودی دارند.
کلمه کلیدی چیست؟
کلمات کلیدی، همان کلماتی هستند که کاربران وب، آنها را در نوار گوگل جستجو میکنند. حال این کلمات میتوانند از یک کلمه یا از چندین کلمه تشکیل شوند که در این صورت، به آنها عبارت کلیدی گفته میشود. این کلمات، نقش بسیار مهمی در جذب مخاطب دارند پس باید برای انتخاب آن، وقت بسیار زیادی را صرف کنیم. البته قبل از جستجو و انتخاب هوشمندانه کلمات کلیدی باید ابتدا حوزه کسب و کار خود را بشناسید و بعد مرتبط با آن، به دنبال کلمات کلیدی بروید. بعد از شناسایی کسب و کار باید مخاطبین هدف را ارزیابی کنید و متناسب با آنها محتوا تولید کنید.
پیدا کردن یک لیست کامل از بهترین کلمات کلیدی
- کلمه کلیدی خود را در گوگل سرچ کنید و بعد از آن، از قسمت جستجوهای مرتبط، کلمات و عبارات جدیدی را به شما پیشنهاد میدهد که میتوانید آنها را در لیستتان اضافه کنید.
- به کمک ابزار گوگل ترندز، کلمات کلیدی لیست را با هم مقایسه کنید و کلماتی که کمتر سرچ میشوند را از لیستتان حذف کنید.
- برای یافتن تعداد رقبایی که از کلمات کلیدی مد نظر استفاده کردند، کافی است عبارت allintitle را در نوار گوگل بنویسید سپس علامت: بگذارید و بعد از یک فاصله بین دو علامت “ ” کلمه کلیدی را بنویسید و enter را بزنید. با این کار، در نتایج جستجوی گوگل در قسمت زیر نوار سرچ شده، عددی را به نمایش میگذارد که نشانگر تعداد رقبای شماست.
- بعد از انجام مراحل بالا بررسی میکنیم کدام کلمه تعداد رقیب کمتر و محبوبیت بیشتری دارد؛ سپس آن کلمه میشود کلمه کلیدی مناسب که باید بر روی آن مانور دهیم و محتوای خود را بر اساس آن بنویسیم.
حال سئو کارهای قدیمی که از امکانات کمتری برخوردار بودند، از این روش استفاده میکردند تا سایت از سئوی بهتری برخوردار باشد ولی با توجه به پیشرفت تکنولوژی و وقتگیر بودن این روشهای طولانی، گوگل یکسری ابزار ارائه داده است تا بتوان به راحتی و در کوتاهترین زمان، کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کنیم. یکی از این ابزارها، ابزار اوبر ساجست (Ubersuggest) است که در این مقاله به معرفی آن میپردازیم و نحوه ثبت نام در اوبر ساجست بدون لو رفتن اطلاعات را به شما میگوییم. پس با ما همراه باشید.
Ubersuggest چیست؟
اوبر ساجست (Ubersuggest) ابزاری است که به شما در پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب کمک میکند. همانطور که در بالا توضیح دادیم پیدا کردن کلمه کلیدی بدون ابزار کار بسیار سخت و زمانبر است بنابراین برای پیداکردن کلمه کلیدی بهتر است از ابزارهای موجود در گوگل استفاده کنید. مزیت فوق العادهای که ابزار اوبر ساجست نسبت به سایر ابزار یافتن کلمات کلیدی مانند Semrush یا Ahrefs دارد این است که به شما پیشنهادها و ایدههایی مرتبط با کلمه کلیدی را نمایش میدهد. این ابزار دارای امکانات فراوانی است ولی اگر بخواهیم از تمامی امکانات آن استفاده کنیم، باید در سایت ثبت نام کنید.
نحوه ثبت نام در سایت Ubersuggest
این سایت هم مانند تمامی سایتها، ابتدا وارد سایت اوبر ساجست میشوید و روی گزینه Sign in کلیک میکنید. در این قسمت اوبر ساجست از شما میخواهد که با اکانت گوگل خود ثبت نام کنید. وقتی که با اکانت گوگل خود وارد میشوید از شما میخواهد که دسترسی سرچ کنسول خود را به این ابزار دهید.
سپس از این طریق، این ابزار میتواند تمام آمار و اطلاعات ورودی اکانت سرچ کنسول شما را دریافت کند و به این شیوه به اطلاعاتی همانند کلماتی که سایت شما از آن ورودی میگیرد دسترسی پیدا میکند و آن اطلاعات را جمعآوری میکند.
حال شاید شما از آن دسته افرادی هستید که نمیخواهید اطلاعات گوگل سرچ کنسول شما در دسترس رقبایتان قرار گیرد بنابراین چطور میتوان در این سایت ثبت نام کرد بدون آن که اطلاعات شما در پایگاه داده اوبر ساجست ذخیره شود؟
نحوه ثبت نام در اوبر ساجست بدون لو رفتن اطلاعات
این کار به راحتی امکانپذیر است. برای این کار کافی است از یک اکانت گوگل که هیچ سایتی درسرچ کنسول آن ثبت نشده است بسازید و با آن اکانت گوگل در ابزار اوبر ساجست ثبت نام کنید. در این حالت بدون لو رفتن اطلاعاتتان میتوانید بهراحتی از تمامی امکانات این سایت استفاده کنید.
جمعبندی
فرقی نمیکند شما چه نوع سایت دارید؛ مطلبی که اهمیت زیادی دارد این است که برای بهبود سئوی خود تلاش کنید. یکی از این فاکتورها، استفاده درست و به جا از کلمات یا عبارات کلیدی است که نمیشود تاثیر آن را نادیده گرفت. پس سعی کنید از همه فاکتورها برای افزایش رتبه سئو استفاده کنید. همچنین سعی کنید از کلماتی که سئو خوبی دارن، در وبسایت خود استفاده کنید تا بعد از مدت کوتاهی تأثیر شگفت انگیز آن را ببینید.